• DOLAR
    $1.578,8400
  • EURO
    $0,4554
  • ALTIN
    $47.804,9000
  • BIST
    1,1918
BESLENME, COVID-19’A KARŞI SAVAŞIMIZDA BİZE DESTEK OLABİLİR Mİ?

BESLENME, COVID-19’A KARŞI SAVAŞIMIZDA BİZE DESTEK OLABİLİR Mİ?

• Bundan yaklaşık 2500 yıl önce tıp biliminin “babası” Hipokrat; “Besinler ilacınız, ilacınız besininiz olsun” demiş. Şu anda Covid-19 salgını dünya çapında önde gelen sorunlardan bir tanesi. Virüse karşı savaşmak için ise iyi bir beslenme programı oldukça önemli. (Bireyin beslenme durumu yaş, cinsiyet, sağlık durumu, yaşam tarzı ve ilaçlar gibi çeşitli faktörlerden etkilenir.) Hastalıklardan korunmanın […]

reklam"

• Bundan yaklaşık 2500 yıl önce tıp biliminin “babası” Hipokrat; “Besinler ilacınız, ilacınız besininiz olsun” demiş. Şu anda Covid-19 salgını dünya çapında önde gelen sorunlardan bir tanesi. Virüse karşı savaşmak için ise iyi bir beslenme programı oldukça önemli. (Bireyin beslenme durumu yaş, cinsiyet, sağlık durumu, yaşam tarzı ve ilaçlar gibi çeşitli faktörlerden etkilenir.)

Hastalıklardan korunmanın yollarından bir tanesi bağışıklık sistemimizi güçlendirmektir. Yeterli miktarda çinko, demir ve A, B 12, B6, C ve E vitaminlerinin alınması, bağışıklık fonksiyonunun sürdürülmesi için gereklidir. Karantina ile birlikte yeme düzeninde, uyku alışkanlıklarında ve fiziksel aktivitede olan değişiklikler bağışıklık sistemimizin de değişmesine neden olmuştur. Hareketsizlikten kaynaklı kilo alımı, korku-kaygı, sağlıksız beslenme veya keyfi beslenme şekilleri bağışıklık sistemini zayıflatan etmenlerdir.
Dengeli bir diyet, virüsün saldırısına karşı koymaya yardımcı olabilecek güçlü bir bağışıklık sistemi yaratabilir. Bu dönemde dikkate etmemiz gereken beslenme önerilerini sizler için sıraladık.

Her gün iki porsiyon meyve (elma, muz, çilek, kavun kavun, greyfurt, ananas, portakal vb) taze sebzeler (yeşil dolmalık biber, sarımsak, zencefil, lahana, ıhlamur, kişniş (kurutulmuş), brokoli, yeşil acı biber) ve 2,5 su bardağı kurubaklagil (fasulye ve mercimek) yiyin.
• Tam tahıllar ve sert kabuklu yemişler, yiyin
• Badem, hindistancevizi ve fıstık gibi kuruyemişler kullanın.
• Kırmızı et haftada bir veya iki kez, kümes hayvanları ise haftada 2-3 kez yenebilir.

Atıştırmalık için şeker, tuz veya yağ oranı yüksek yiyecekler yerine taze meyveler ve çiğ sebzeler seçin. Düzensiz atıştırmalardan kaçının.
• Vitaminler ve mineraller gibi önemli besin maddelerinin kaybına yol açtığı için sebzeleri fazla pişirmeyin.
• Kurutulmuş veya konserve meyve ve sebzeleri kullanırken, şeker veya tuz içermeyen çeşitleri seçin.
• Yiyeceklerin kabul edilebilir sıcaklıklarda hazırlandığından ve servis edildiğinden emin olun (2 dakika boyunca -72 ° C).
• Tuz alımını beş gün ile sınırlandırın.
• Doymuş yağlar (tereyağı, yağlı et, hindistancevizi ve hurma yağları, peynir, yağ ve kremada bulunur) yerine doymamış yağları (avokado, balık, fındık, soya, zeytinyağı, kanola, mısır yağı ve ayçiçeğinde bulunur) tüketin.
• Her gün 8-10 bardak su için. Kandaki besin maddelerinin taşınmasına yardımcı olur, atıklardan kurtulur ve vücut ısısını düzenler.
• Tüm gazlı, karbonatlı, konsantre meyve sularından ve şeker içeren tüm içeceklerden kaçının.
• Sağlıklı bir egzersiz, meditasyon ve düzenli uyku yaşam tarzı sürdürün. Yeterli uyku, bağışıklık sisteminin çalışmasını desteklemeye yardımcı olacaktır.
• Başkalarıyla temastan kaçınmak için evde yemek yiyin ve COVID-19’a maruz kalma olasılığını azaltmaya çalışın.

Beslenme ve Diyet Uzmanı
Ezgi UZUN

reklam"
Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Sponsorlu Bağlantılar
reklam"